Betalnings- och leveranssätt

Betalningssätt

Tillsammans med Klarna erbjuder vi i vår nätbutik tre betalningssätt. Med Klarna kan du betala direkt, senare eller så kan du dela upp din betalning. Du kan välja betalningssätt vid kassan efter att ha fyllt i dina uppgifter och sedan flyttat till betalningssidan.

Klarna Bank AB (publ) (Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) är en svensk bank inkorporerad under svensk lag och registrerad under organisationsnummer 556737-0431 i Bolagsverkets register. Du hittar mer information om Klarna här och Klarnas användarvillkor här. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddslagstiftning och Klarnas Dataskyddsinformation.

Klarna erbjuder följande tre betalningssätt: kortbetalning och banköverföring, betalning med faktura samt månadsvis betalning.

Kortbetalning och banköverföring

Klarna Bank AB erbjuder betalningsförmedlingen och betalningstjänsten. Klarna blir synlig som mottagaren av din betalning på kontoutdraget eller fakturan och förmedlar betalningen till försäljaren. Klarna Bank AB accepterar svenska banköverföringar eller kortbetalning (Visa och Mastercard). Betalningen sker direkt vid kassan där du kan välja banköverföring eller kortbetalning. Klarna Bank AB blir synlig som mottagare av betalningen på ditt kontoutdrag. 

Betalning med faktura

Ifall du vill få produkten först och betala senare, kan du betala med hjälp av faktura. Du kan välja mellan tre alternativ för att betala senare.

  • Betala inom 14 dagar gör att du i lugn och ro kan fundera ifall produkterna var det du sökte efter. Betalningsperioden börjar då vi skickat iväg ditt inköp. Klarna skickar en betalningsinstruktion till dig där du skall betala direkt till Klarna. Noggrannare villkor hittar du här.
  • Månadsfaktura tillåter dig betala flera köp du gjort under en månad samtidigt. Klarna samlar aktivt valda fakturaköp du gör under en månad på en och samma faktura. Förfallodagen är en dag i månaden och sista dagen då nya köp kan adderas till Månadsfakturan är 14 dagar innan förfallodagen. Noggrannare villkor hittar du här
  • Betala inom x dagar möjliggör att du kan flytta din betalning med en förlängd faktura. Du kan själv välja det antal dagar du vill. En avgift debiteras för förflyttningen och storleken är beroende på antalet dagar som förfallodatumet flyttas fram samt på det totala värdet på fakturan. Noggrannare villkor hittar du här

Månadsvis delbetalning

Genom att välja månadsvis delbetalning ser du vid kassan totalpriset på varan och den minimala månadskostnaden för delbetalning. Samtidigt ser du alla kostnader och villkor och kan sedan direkt slutföra ditt köp. Klarna skickar en faktura varje månad och den kan betalas med banköverföring eller i Klarnas app. Det finns två flexibla sätt för att dela upp dina köp över en tid: 

  • Betala lite varje månad, vilket följer en plan så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Givetvis går det att betala en större summa, eller den resterande skulden, närsomhelst. 
  • Betala lite när du vill med en flexibel delbetalning, vilket innebär att du kan välja att betala minibeloppet eller valfritt belopp över det. 

Presentkort

Att lösa in presentkort fungerar på samma sätt som att lägga till en rabattkod. Du matar in koden för presentkortet i fältet för kampanjkod i kundvagnen, eller senast vid kassan. Vid samma beställning kan du använda både rabattkod och presentkort – lägg till dom skilt för sig i samma kodfält.

Med saldot på presentkort kan du betala såväl kostnader för produkter som leveranskostnader.  Ifall värdet på presentkortet är större än slutsumman på din beställning, kan du använda det återstående saldot vid din nästa beställning. Tyvärr kan du inte bestämma önskad summa som används från presentkortet, utan systemet minskar automatiskt slutsumman på beställningen från presentkortet.

Presentkorten är giltiga 6 eller 12 månader från och med beviljande. Byte- och returrätt gäller tyvärr inte våra presentkort.

Rabatter och rabattkoder

Fasta rabatter är prismärkta direkt på produkterna. Ifall du har fått en rabattkod, kan du använda den för att köpa mobiltillbehör – det går tyvärr inte att använda rabattkod för köp av mobiltelefoner eller presentkort, om inte det uttryckligen står så i kampanjen. Rabattkoder går inte att kombinera sinsemellan, så koderna går tyvärr inte heller att förena med rabatten som finns på produktpaket.

Företagskunder

Vid kassan kan du välja om du är en privat- eller företagskund. Ifall du har ett FO-nummer och är momsskyldig, drar vårt beställningssystem av momsen automatiskt. Kvittot får du per e-post och det syns även på egna sidor i butiken ifall du har registrerat dig.

Vid större beställningar, möjliga problem och tilläggsfrågor, kontakta gärna: info@skyddis.se.

    Leveranssätt

    Leverans sker alltid från Finland. Alla beställningar som är gjorda vardagar innan klockan 14 skickas iväg ännu samma dag. Beställningen packas och skickas iväg av ett enskilt logistikcentrum.

    Vi använder oss av brevfrakt samt GLS EuroBusinessParcel-paketleverans för leverans av produkter. Du kan välja leveranssätt vid kassan. Leveranssättet bestäms på basen av storleken och vikten på produkterna du beställer. Detta är orsaken till att en leverans som blivit vald till brevfrakt kan vara tvunget att sändas som paket till ett uthämtningsställe. Vid en förändring som denna följer inte några tilläggskostnader. Vi levererar endast till Sverige.

    Brev (fri frakt vid köp över 319 kr)

    Brev är ett perfekt val för leverans av mindre beställningar. Brevet levereras direkt till din brevlåda eller till närmaste ombud inom 3–5 arbetsdagar från att det har skickats. Detta leveranssätt medföljer ingen försändelseuppföljning. Ifall ditt inköp underskrider 319 kr kostar frakten 49,39kr. 

    Paket (fri frakt vid köp över 550 kr)

    Vid lite större beställningar är det paket som gäller. Paketet levereras till närmaste ombud inom 3-5 arbetsdagar från att det har skickats. Detta sker via GLS leverans och i samband med beställningen får du ett spårningsnummer för att följa med ditt GLS-paket och se leveransstatus. Ifall ditt inköp underskrider 550 kr kostar frakten 65,89kr. 

    Du kan följa upp ditt GLS-paket här. Väl i Sverige förflyttas leveransen över till DB Schenker, och du kan ta ut ditt paket vid närmaste uthämtningsställe. Du ser uthämtningsstället på paketets spårning.

    Leverans från lagret

    Vi strävar alltid till att sända beställningarna som är gjorda vardagar innan klockan 14 ännu samma dag – exempelvis en beställning som är gjord fredag klockan 16 kommer vid normala fall att levereras tillsammans med måndagens beställningar. Ifall någon av produkterna du beställt är slut i lager, kontaktar vi dig snarast möjligt. Vi strävar till att samtidigt leverera alla produkter i en beställning, så det kan hända att vi väntar på att den saknade produkter åter finns i lager för att vi skall kunna sända hela beställningen på en gång. Ifall de övriga produkterna har bråttom eller den saknade produkten inte finns tillgänglig inom en rimlig tidsram, kan beställningen skickas som en delleverans.

    Försändelser som gått sönder under leverans

    Vårt lager packar noggrant in varje beställning och exempelvis skärmskydd för mobil packas i träfodral som tål transport utan att skada glaset. Visst granskar du trots detta att produkterna i din beställning är i gott skick då du tar emot ditt paket. Ifall någon produkt har skadats under leveransen, bör du genast kontakta vår kundtjänst, så att vi snarast möjligt kan sända dig en ersättande produkt. Alla våra produkter har 30 dagars nöjdhetsgaranti.

    Byte, retur och reklamation

    Bytes- och returrätt

    Alla våra mobiltillbehör har 30 dagars fullständig nöjdhetsgaranti och returrätt. Denna period på 30 dagar inleds från och med dagen du mottagit din beställning. Returen behöver inte anlända till vårt lager inom dessa 30 dagarna, utan det räcker att du meddelar vår kundtjänst om viljan att byta eller returnera en produkt eller flera produkter från din beställning. Andra produkter än mobiltillbehör (exkl. presentkort) har 14 dagars bytes- och returrätt enligt lagen. Produkten som returneras måste vara i säljbart skick, vilket innebär att t.ex. en telefon inte har tagits i bruk. Till exempel att skapa ett användarkonto eller installera appar på enheten anses som i bruktagande. Av hygieniska skäl har in-ear hörlurar inte bytes- eller returrätt.

    Du får specifika instruktioner för returen som du bör följa och som vid behov fungerar vid bytet till önskade produkter. Returen bör göras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du kontaktat vår kundtjänst. Vi genomför återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har avtalat något annat, utan att det kostar dig något extra. Vi kan ändå hålla oss för återbetalning fram tills att returen anlänt till vårt lager eller tills att du bevisat att du skickat returförsändelsen.

    Returen orsakar inte heller några tilläggskostnader för dig. Du är endast skyldig att betala för produktens värdeminskning om den har orsakats av behandling utöver den som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet. Ifall produkten returneras till oss och är försäljningsoduglig på grund av användning, behandling eller bristfällig paketering, blir du fullständigt ansvarig för hela värdet av produkten.

    Retur

    Visst kommer du överens om alla returer på förhand så vi vet orsaken till din retur och vid behov kan göra bytet till andra produkter. Med andra ord måste du alltid göra en ändamålsenlig anmälan till vår kundtjänst. Vår kundtjänst ger dig specifika instruktioner för returen, vilka du bör följa. Returen bör göras utan fördröjning inom 14 dagar från det att du skickade meddelande om återköp. Vi genomför återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har avtalat något annat, utan att det kostar dig något extra. Vi kan ändå hålla oss för återbetalning fram tills att returen anlänt till vårt lager eller tills att du bevisat att du skickat returförsändelsen.

    Returen bör göras enligt instruktionerna vi sänder dig. Visst paketerar du returförsändelsen noggrant enligt våra instruktioner.

    Garanti

    Alla våra mobiltillbehör har 30 dagars nöjdhetsgaranti. Dessutom har elektroniska produkterna vi säljer i vår nätbutik enligt EU-lagstiftning 2 års garanti från och med datum för köp. Vid ärenden gällande garanti skall du vara i kontakt till vår kundtjänst.

    Reklamation och defekt produkt

    Ifall produkten du fått är defekt, har skadats under leveransen eller inte är produkten du beställt, skall du genast ta kontakt till vår kundtjänst. På detta sätt kan vi utan dröjsmål reda ut ifall det är fråga om exempelvis ett packnings- eller tillverkningsfel. Du hittar kontaktuppgifterna på vår sida för kundtjänsten.

    Produktinformation

    Det är viktigt för oss att hålla våra produktbeskrivningar uppdaterade, men ibland sker det misstag även för oss! Tyvärr ansvarar vi inte för felen i våra produktbeskrivningar eller -information, och vi förbehåller oss rätten att ändra på information utan separat anmälan om detta. Ifall du märker ett fel eller en oklarhet i produktbeskrivningen, vänligen kontakta oss!

    Vår kundtjänst gör sitt bästa för att lösa bekymmer som uppkommit till orsak av felaktig eller missvisande information.

    Eftersom färger visar sig aningen olika på alla skärmar, kan vi tyvärr inte garantera att de fysiska produkterna fullständigt lever upp till produktbilderna. Exempelvis bilderna på skärmskydden i härdat glas är referentiella.

     Brett sortiment

    Leverans alla vardagar

    Nöjdhetsgaranti 30 dagar

    Pålitliga betalningssätt

    Presentkort som använts för ditt inköp

    Kunder som köpte dessa produkter köpte även...